1. Pidä lenkkikokouksia
Tapaa yhteistyökumppani tai asiakas salilla tai lenkillä kello 7. Sen jälkeen kevyt aamiainen ja asioiden yhteenveto. Olette varmasti jo kello 8.30 valmiita ja yhdeksän maissa omilla konttoreilla. Päivä alkaa hyvin ja siitä saa energiaa. Lisäksi päivän liikunta-annoksen voi suorittaa aamulla, jolloin kaikelle muulle jää aikaa illalla.
2. Älä lue työsähköposteja myöhään illalla
Ota tavaksi tehdä arki-iltaisin noin puolen tunnin lenkki, jonka aikana tyhjennät pääsi työasioista. Unohda työsähköpostin lukeminen illalla, sillä ensimmäinen asia johon ajatuksesi ohjautuvat nukkumaan mennessäsi on työasiat.
3. Ole kriittinen palavereiden suhteen
Tarvitaanko minua varmasti palaverissa, johon kutsu tulee? Onko siellä läpi käytävät asiat valmisteltu ihan varmasti huolellisesti? Yritä systemaattisesti lyhentää ja tehostaa kokouksia, joihin voit vaikuttaa.
4. Suunnittele etukäteen viikon asiat tärkeysjärjestykseen
Käytä joka sunnuntai puoli tuntia sen miettimiseen, mitkä ovat viisi tärkeintä asiaa alkavalla viikolla ja mitkä asiat voit vastaavasti painaa alemmas tärkeysjärjestyksessä. Muun ajan viikonlopusta voit hyvillä mielin pyhittää muuhun.
5. Rakenna verkostoja rohkeasti
Työssä omalla alalla eteen noussut ongelma voi ratketa yllättävän nopeasti, jos käyttää oppeja, joita on jo testattu toisella toimialalla.
6. Irrota aikaa kuukausittain isoihin linjoihin
Mikäli työsi mahdollistaa, ota välillä vapaata työpisteeltäsi ja siirry muualle työskentelemään. Varaa kalenteriin vain muutama puhelu ja käytä loppuaika itsesi kehittämiseen ja ajatustyöhön.
7. Muista, ettei kiire lopu
Suhtaudu hektisyyteen maratonina eikä niin että kiire loppuu kohta. Yritä elää tässä hetkessä ja järjestä elämä kiireenkin keskellä niin, että se toimii ja on antoisa.